Race Formaat Emmen

Voor algemene onderwerpen

44
88%
5
10%
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 50

h10
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: Za 18 Feb, 2006 1:32 am
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor h10 » Do 28 Mei, 2009 1:45 am


Marcel Breg
Club van 1000
Berichten: 1441
Lid geworden op: Do 17 Feb, 2005 4:16 pm
Locatie: Wervershoof, Noord Holland
Contact:

Berichtdoor Marcel Breg » Do 28 Mei, 2009 4:10 pm

Oja is dat zo?

Ik heb nog nooit een BriSCA kampioenschap gezien waarvan niet de hele race gereden is?

sean
Superstar Poster
Berichten: 970
Lid geworden op: Do 17 Feb, 2005 6:52 pm
Locatie: fryslan
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor sean » Do 28 Mei, 2009 6:20 pm

Volgens Brisca:

All races will be run the full distance.

Dus de gehele race wordt verreden. De 3/4 regel is een typisch nederlands regel waar al heel wat verwarring over is ontstaan in het verleden want wat is op dat moent nu precies 3/4??!! Dus gewoon altijd alle ronden rijden, klaar, klopt altijd...

arli
Superstar Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: Do 09 Aug, 2007 7:38 am
Locatie: Schagerbrug
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor arli » Vr 29 Mei, 2009 8:35 am

Ik zag in Emmen dat er stockcars op een hoop stonden en dat het uit elkaar wordt getrokken en dat ze vervolgens mogen doorrijden.

Normaal gesproken liggen diegene die de gele vlag veroorzaken er uit toch ?

Vorig jaar gaat willem-hein in blauwhuis voor mij rollen ( ik heb het op video ) ik sta achter hem en ik word ( onterecht in mijn ogen ) er door auke uitgestuurd omdat ik veroorzaker ben van oponthoud terwijl dit door bert kwam.

Vorig jaar start ik in sint-maarten, hebben we na 8 ronden een gele vlag en ik dacht dat ik een lekke binnen band had, tijdens de gele vlag draai ik op de baan een rondje voor de trekkers( om naar mijn monteur te kijken en naar me band te wijzen, hij steekt duim op ), krijg ik net na de herstart een zwarte vlag omdat ik uit de pits vandaan gestart was volgens een baancommissaris, krijg ik na de finish een tirade op de binnenbaan van de starter dat wil je niet weten ( h59 stond er bij ). Hij ging mij vertellen dat ik niet uit de pits vandaan mocht starten en dat als er iemand was in nederland die de reglementen uit zijn hoofd wist dat ik dat wel was volgens hem. Het is jammer dat ze voor dat ze mij er uit sturen niet even in de computer kijken en dan kunnen constateren dat ik al 8 ronden had gereden en dat ik niet bij herstart van uit de pits was gestart.

Kortom de kwaliteit en oplettendheid van de diverse jury's kan ook wel wat beter.



Afbeelding

Afbeelding

Tevens ben ik voorstander van betere keuringen. Als er in reglementen boek staat hart van wiel 5mm of van 8mm dik en aan twee kanten lassen dan geen wiel toestaan van 4 dik wat aan 1 kant is gelast. Als er staat 1 raamnetje dan moet er een raamnetje in. Als er staat stoompijp voor een kooi dan moet je geen andere pijp bouwen als je een stockcar maakt.
Ik heb het idee dat 96% van de stockcarren in orde is.

Luc Sijbers
Superstar Poster
Berichten: 544
Lid geworden op: Vr 12 Aug, 2005 6:14 pm
Locatie: Baarlo
Contact:

Berichtdoor Luc Sijbers » Vr 29 Mei, 2009 10:51 am

Zowiezo Arli,
reglementen zijn er om uitgevoerd te worden.

Indien er toegestaan wordt om er van af te wijken dan kun je het net zo goed in de prullenbak gooien.
No guts, no glory!

arli
Superstar Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: Do 09 Aug, 2007 7:38 am
Locatie: Schagerbrug
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Race Formaat Emmen

Berichtdoor arli » Do 11 Aug, 2016 9:56 pm

Luc
even terug komende op reglementen ( heb maar even een oud topic gepakt )

2. BVSR stockcar F1- Gewicht eisen
Raceklaar, zonder de bestuurder en met o f zonder een volledige tank brandstof, moet de auto
tussen minimum 1350kg en maximum 1500kg wegen. De auto moet ook aan deze gewichtsparameters
voldoen wanneer het gaat racen. Er mag niet worden bijgetankt na de wedstrijd vóór het wegen.

---------------
Dit betekend dat als een stockcar van de baan af komt en die weegt 1351 kilo dat die afgekeurd zou moeten worden omdat die vertrokken is met 20 liter benzine en er tussen 9 en 14 liter is opgestookt en dus dat zit er nog een kilo of 5 a 6 in de tank.

Reglement zegt dat stockcar met of zonder volledige tank bandstof minimaal 1350 moet zijn.
Dus eigenlijk moet je indien de stockcar minimum gewicht nadert ook de tank af tappen om te kijken of die voldoet aan reglement.

arli
Superstar Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: Do 09 Aug, 2007 7:38 am
Locatie: Schagerbrug
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Race Formaat Emmen

Berichtdoor arli » Do 11 Aug, 2016 10:02 pm

nog1
28. Spoilers
Rijders moeten er op letten dat spoilers zodanig worden geconstrueerd en vastgezet dat wanneer
ze betrokken zijn bij een koprol ze aan beide zeiden niet worden belemmerd bij het verlaten van de hut.
Spoilers mogen niet groter zijn dan 1250mm x 1250mm. De zijpanelen mogen niet langer zijn dan
1250mm en niet hoger dan 610mm zijn en moeten van metalen constructie zijn. Slechts één paneel per
kant wordt toegestaan.
De buiging van beide zijpanelen moet minimaal 152mm onder het centrale middenpaneel uitkomen op elk
punt gemeten boven de ingang van de hut. 80% van de hele spoiler moet volledig in de juiste gradatie
kleur worden geschilderd behalve het nummer en de sponsor namen.
Onder geen omstandigheden mag de spoiler onder de daklijn van de hut uitsteken van beide zijden van de
hut bekeken.
Het verstellen of bewegen van de spoiler of verstelbare mogelijkheden op de spoiler tijdens het racen zijn
niet toegestaan.
Op meerdere plaatsen op de auto mag een spoiler worden aangebracht, mits deze maar binnen
de buitenkant van de wielen vallen. Indien onder de hoofd chassisbalken, aan de voorzijde dan alleen
tussen de voorwielen in.
De auto's die racen zonder spoiler moeten volledig aan de regels voldoen (NB: Er zal geen sanctie worden
opgelegd als een spoiler is verwijderd in één raceweekend ten gevolge van schade veroorzaakt door een
incident). De voorspoiler, indien gemonteerd, moeten veilig zijn vastgezet en mag niet de breedte van de
chassisbalken en de hoogte van de motorkap waar deze samenkomt met de voorruit overschrijden.

--------------------------------------------
Er is 8 a 9 jaar geleden in Venray een Stockcar afgekeurd op deze regel. Voorspoiler was te hoog.
Echter had diegene een bobbel op zijn motorkap gemaakt tot aan voorruit dan had het wel gemogen.
Maar dat was een asfaltwagen zonder deksel over luchtfilter.

Volgens mij werd er in oude reglemet bedoelt dat spoiler niet boven de zijkant van de hut mocht komen.

Er rijden stockcars met voorspoilers die erg hoog zijn. Misschien is die van me zelf ook wel onreglementair. Zal morgen eens meten en eens ik UK informeren hoe het daar is.

arli
Superstar Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: Do 09 Aug, 2007 7:38 am
Locatie: Schagerbrug
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Race Formaat Emmen

Berichtdoor arli » Vr 12 Aug, 2016 5:56 am


arli
Superstar Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: Do 09 Aug, 2007 7:38 am
Locatie: Schagerbrug
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Race Formaat Emmen

Berichtdoor arli » Za 13 Aug, 2016 7:04 am

.37 Weight Requirements
In full racing trim, without the driver and without a full tank of fuel, the car must weigh between 1350kg minimum and 1500kg maximum. The car should also comply to these weight parameters when it goes out to race.

------------------------
in het engelse reglement staat het correct beschreven.
Staat zonder een volle tank moet de stockcar tussen 1350 en 1500 wegen.
er staat niet met of zonder volle tank zo als in nederlandse reglement.

Twan
Member
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 19 Jan, 2015 9:22 pm
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Race Formaat Emmen

Berichtdoor Twan » Ma 15 Aug, 2016 4:08 pm

Wat een luxe hebben jullie daar in Emmen.
In Venray zijn ze al blij met een dozijn F1's


[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten