|
Pewi Autospeedway, Ovalracing, Autocross Forum
|
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mark Bremer Club van 1000
Joined: 03 Jun 2006 Posts: 1701 Location: Noardburgum, Frl.
|
Posted: Sun 06 Sep, 2009 5:00 pm Post subject: Autocross Blokker: "Geslaagd Debuut Marcel Breg" |
|
|
Blokker - Van te voren was er niet al te veel aandacht aan gegeven, om de grote publieks stromen naar Blokker wat te keren, maar Te-Crossen.nl Webmaster & PeWi Forum bobo Marcel Breg heeft tijdens de autocross van Blokker in zijn geleende golfje een prima prestatie geleverd. Vooraf was het idee om 1 manche, de herkansing te rijden en vervolgens de zooi weer op te ruimen, maar dit liep even anders. De debutant uit Wervershoof doorstond 2 manches en haalde de halve finale. Ook de halve finale verliep voorspoedig tot dat Breg door een nog onbekend persoon op de bult gezet werd. Hij lag op dat moment op een keurige 5de plaats.
De dag werd door Breg becommentarieerd als "een super dag". Foto's zullen spoedig volgen op de autocross sites.
Ik en waarschijnlijk alle forumleden Marcel heel veel succes in zijn verdere Cross Carriere. _________________ http://decrozz.nl/ |
|
| Back to top |
|
 |
[Foto Video Kammenga] Member
|
Posted: Sun 06 Sep, 2009 7:55 pm Post subject: Re: Autocross Blokker: "Geslaagd Debuut Marcel Breg&quo |
|
|
Veel plezier knul _________________ www.fotovideokammenga.nl Als ik u was, zou ik er heen crossen! - www.decrozz.nl |
|
| Back to top |
|
 |
TimpactSIGNS Member
|
Posted: Mon 07 Sep, 2009 12:05 pm Post subject: Re: Autocross Blokker: "Geslaagd Debuut Marcel Breg&quo |
|
|
| Mark Bremer wrote: | Blokker - Van te voren was er niet al te veel aandacht aan gegeven, om de grote publieks stromen naar Blokker wat te keren, maar Te-Crossen.nl Webmaster & PeWi Forum bobo Marcel Breg heeft tijdens de autocross van Blokker in zijn geleende golfje een prima prestatie geleverd. Vooraf was het idee om 1 manche, de herkansing te rijden en vervolgens de zooi weer op te ruimen, maar dit liep even anders. De debutant uit Wervershoof doorstond 2 manches en haalde de halve finale. Ook de halve finale verliep voorspoedig tot dat Breg door een nog onbekend persoon op de bult gezet werd. Hij lag op dat moment op een keurige 5de plaats.
De dag werd door Breg becommentarieerd als "een super dag". Foto's zullen spoedig volgen op de autocross sites.
Ik en waarschijnlijk alle forumleden Marcel heel veel succes in zijn verdere Cross Carriere. |
Die onbekende persoon was #225 Marco Kok als ik me niet vergis...
Enne Marcel, in Warneton heb je niks gemist hoor!!! Was niet veel aan...  _________________ Visit www.te-crossen.nl |
|
| Back to top |
|
 |
Breggoo Club van 1000
Joined: 17 Feb 2005 Posts: 1479 Location: Wervershoof, Noord Holland
|
Posted: Mon 07 Sep, 2009 4:27 pm Post subject: |
|
|
Soms moet je keuzes maken, zelf voor het eerst in je leven mogen crossen, of naar de EK Bangers in Warneton. Ik had mijn keuze gemaakt, toen met moeite, achteraf de beste keuze!
In de week voorafgaand was het natuurlijk nog spannend of de cross door zou gaan en ik hoopte alleen dat het niet te laat af gelast zou worden dat ik dan ook Warneton zou missen. De cross ging door en op het crossterein reed ik mijn eerste meters met die auto. Van de parkeerplaats naar de pits. Ik liet hem 4x afslaan omdat de motor nog koud was en werd dus al een beetje bang.
De eerste manche, ik was niet eens zo zenuwachtig en kreeg de beste startplek, binnen vooraan. Ik had een goede start en toen ik na 100m de 2e versnelling wou zoeken lukte dat niet. Nog een keer proberen en weer niet. Shit het zal toch niet, dacht ik. Wat een prutser ben ik ook ging daarna door mijn hoofd. Rustig blijven en de derde keer lukte het wel. Natuurlijk al een mega achterstand opgelopen. De eerste 6 gingen door naar de kwart finale. Dat kon ik wel vergeten. Dan maar lekker crossen. Ik haalde een collega prutser in en die probeerde mij om te duwen, maar ik hield de auto op de baan en ging hem toch weer voorbij. Haalde zelfs nog een tweede auto in (die had een lekke band...). Ik kwam als 7e over de finish, maar had wel leuk gereden.
De herkansing. Na een kleine discussie of ik in de 1e of in de 2e versnelling zou starten, besloot ik het toch gewoon nog een keer in de 1e te proberen. Een superstart, ik duwde een blauwe vw golf het hele rechte stuk op en na de eerste bocht reed ik 4e. die haalde ik in en finishte uiteindelijk op de 3e plaats.
Kwartfinale. Het was niet helemaal duidelijk of er 5 of 6 door zouden gaan. Maar ik kreeg de opdracht om maar bij de eerste 5 te komen, dan was ik zowieso zeker. Opnieuw een hele goede start en opnieuw reed ik op de vierde plaats. Ik wilde geen risico nemen en liet toen een roze snellere golf voorbij, toen ik nog een keer keek kwam de andere roze golf ook voorbij, maar dat was de bedoeling niet! Zat ik er nu wel of niet bij met de 6e plaats. Ik wilde ervoor gaan, maar door een auto die op zijn dak lag werd de manche afgebroken. Er was een uitslag... Alleen nog niet voor mij?! Uiteindelijk gingen er 6 door en zat ik dus in de halve finale!
De halve finale, ik moest op de derde rij starten, dus dat kon ik wel vergeten, dacht ik. Hoe goed mijn start ook was, plaatsen kon ik niet winnen. Dan maar de bumper er vol in in de eerst bocht. Een harde klap, maar zonder resultaat, dacht ik. Tot ik de binnenkant hield en na de eerst bocht als 5e doorkwam. Een geel/zwarte scirocco kwam mij voorbij, hangen en duwen. Ik probeerde hem om te zetten, maar met gebrek aan ervaring lukte dat niet. Ik was bang dat hij hetzelfde met mij ging proberen, maar opeens was hij weg (uit mijn zicht). Ik had door dat gevecht mijn gaspedaal zo hard ingetrapt dat hij vast kwam te zitten. Daar schrok ik wel een beetje van en toen ik hem net met mijn voet omhoog gewipt had, werd ik achterstevoren geduwd door de rood/blauwe golf. Op de dijk, einde crossdag. Maar een super ervaring.
Grote dank aan Joost Beers, wie zijn auto ik mocht gebruiken.
Tot zover het verslag van een crossbroekie, die alles al gezien heeft, maar nog niks meegemaakt had. _________________ www.te-crossen.nl |
|
| Back to top |
|
 |
TimpactSIGNS Member
|
Posted: Mon 07 Sep, 2009 8:19 pm Post subject: |
|
|
Nu maar hopen dat het niet al te verslavend werkt voor je, nog een tijdrovende hobby erbij, dan kun je beter stoppen met werken...  _________________ Visit www.te-crossen.nl |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|